Tuesday, March 23, 2010

Targets Tuesday #3 / Wtorkowa Lista Celów #3

Another doll on my target list. And it's another ethnic beauty. 1999 Peruvian Barbie (#2 edition).

She has the "Oriental" headmold with a lovely make-up. She looks so warm, serene and kind - not only a nice representation of the native women of the Andes but also in my opinion a fine tribute to maternity and womanhood in broad sense.

Następna lalka na mojej liście celów. I kolejna etniczna piękność. "Peruvian Barbie" z 1999 roku (druga edycja).

Lalka ma mold "Oriental" z przepięknym, subtelnym makijażem. Jest taka ciepła, pogodna, "dobra" - jest nie tylko ładną prezentacją kobiet z Andów, ale moim zdaniem także hołdem dla macierzyństwa i kobiecości w szerokim rozumieniu.

I'm a huge fan of the "Oriental" mold. It always seamed to me that the dolls that have it, have some inner light, kindness, goodness and warmth that radiates to the outside. They are happy but not with a trivial Hollywood smile, rather with a sincere, inner joy of life. 

Jestem wielką fanką moldu "Oriental". Zawsze mi się wydawało, że lalki, które go mają, mają jakieś wewnętrzne światło, łagodność, dobroć, ciepło, które promieniują na zewnątrz. Są "szczęśliwe", ale nie dzięki powierzchownemu, hollywoodzkiemu uśmiechowi, tylko szczerej, wewnętrznej radości życia.


4 comments:

  1. Peruwian jest naprawdę prześliczna, kiedyś była na all...ale nie miałam kaski...
    lilavati

    ReplyDelete
  2. Czasem widuję ją na eBayu, cena zwykle też nie zachęca, ale kiedyś na pewno ją kupię, jest cudna po prostu, słodka i taka łagodna :].

    ReplyDelete
  3. była na Allegro, była... nawet miałem na nią ochotę, ale później coś innego kupiłem...

    bardzo ładna! (nie wiem czemu, ale lalki z moldem Oriental podobają mi się bardziej niż np. AA)

    ReplyDelete
  4. Hehe, mnie również :). Osobiście uważam, że "Oriental" to najładniejszy mold w historii Mattel ;).

    ReplyDelete